Novinky

Učební plán 10.1.- 14.1.2022

14. 1. 2022 Mgr. Eva Palková

Plán 10.1.- 14.1.2022

Poprvé na běžkách

12. 1. 2022 Vlaďka Lukešová

Dne 9.1. se skupinka sedmáků a osmáků vydala na běžky. Většina z nás byla na běžkách poprvé, já byla mezi nimi. Na začátek musím vysvětlit, jaký je rozdíl mezi běžkami a sjezdovkami. Hlavní rozdíl je určitě ve tvaru. Běžky jsou na špičkách víc zahnuté nahoru a jsou o dost užší a lehčí než lyže. Liší se i boty, na rozdíl od přezkáčů se podobají spíše teniskám. I vázání je jiné, hlavně díky povolené patě.

A moje první pocity? První krůčky byly jednodušší, než se zdály. Postupem času ale začalo přituhovat (minimálně u mě), po pátém pádu už mě začal bolet zadek, ale jízdu jsem i přesto užila. Krajina byla krásně zasněžená, lidé mi přišli nějak víc příjemní a běžky krásně svištěly.

Ke konci lyžařského výcviku nás ještě čekají závody, tak mi držte palce.

Nela H.  7.A

 

První dny na lyžích

10. 1. 2022 Vlaďka Lukešová

Ze začátku jsme byli všichni natěšení, ale zároveň trochu nervózní, přestože asi půlka z nás už na lyžích stála nebo jezdí pravidelně, ale ta druhá si lyžáky a ostatní „nádobíčko“ vyzkoušela maximálně v půjčovně a na sjezdovku jenom zalétla pohledem. Zároveň jsme se těšili na nové zkušenosti a na to, že poznáme nové lidi a nová místa.

Jakmile jsme zastavili před Pomezní boudou v Horní Malé Úpě v Krkonoších, vybalili jsme si a šli na skoro sedmikilometrovou procházku. Večeře nás čekala v nedaleké restauraci Trautenberk. Večer jsme si řekli pravidla – třeba jak se chovat na chatě a na sjezdovce. Pak jsme šli do herny, kde byly na zemi rozložené karty a měli jsme si z nich vybrat dvě. Jednu podle toho, jak jsme se momentálně cítili, a tu druhou podle toho, co očekáváme od výcviku a jaké jsou naše zkušenosti s lyžováním. Bylo zajímavé, když se na jednu kartu podívali dva lidi, tak na stejném obrázku našel každý jinou spojitost. To se nám líbilo.

Druhý den jsme konečně vyrazili na svah. Ze začátku to pro nás nováčky bylo docela divné-správně si odnést na rameni těžké lyže, hůlky v druhé ruce, a ještě chodit v přezkáčích. V první chvíli jsme mysleli, že máme na nohou beton místo lyžáků, ale bylo to trochu podobné bruslím. Na sjezdovce jsme se rozdělili do tří družstev – v prvním byli ti, co uměli lyžovat bez pomoci, ve druhém ti, kteří mají na lyžích základy, ale pomocnou ruku trochu potřebují, a ve třetím úplní začátečníci.

Třetí tým na začátku kopce zkoušel základy – jak se zvednout po pádu, jak se otočit, jak šlapat „stromečky“ nebo jak vyšlapat do kopce bokem. Některým to šlo, ale někteří padali nebo málem bourali do pařezu u lesa, který jsme měli za zády.

Odpoledne jsme si mohli vybrat, jestli půjdeme na sjezdovky, na běžky nebo na snowboard. Na běžky nás šlo nejvíc – hodně lidí si chtělo zkusit něco jiného než lyže. Za mě to byla úleva od těžkých lyží – běžky byly tak o polovinu lehčí a nehrozilo, že když spadnete, tak si nabijete tolik jako na lyžích. Úlevu bych taky připsala tomu, že jsme byli lehčí než na lyžích, snáz to klouzalo, někdy až moc, a nebyli jsme tak navlečeni. Celkově se nám na lyžích i běžkách líbí a posíláme pozdrav do školy i rodičům.

Terka a Verča z 8.B

Plán 3.1.- 7.1.2022

6. 1. 2022 Mgr. Eva Palková

Plán 3.1.- 7.1.2022

Projekt E-bezpečí.cz a kurz Buď SAFE

2. 1. 2022 Mgr. Pavel Vladyka

Pro všechny (nejen) žáky, kteří se chtějí ve světě IT technologií pohybovat bezpečně jsou velmi užitečné informace, které jsou například na webu E-bezpečí: Projekt E-bezpečí - E-Bezpečí (e-bezpeci.cz).

Preventivní antigenní testování a trasování ve školách od ledna 2022

2. 1. 2022 Mgr. Pavel Vladyka

Pro zvětšení textu klikněte na obrázek: