Novinky

• 36,-- Kč   - oběd strávníci 15 a více let
  • 75,-- Kč   - důchodci včetně DPH
  • 78,-- Kč   - oběd, strávníci cizí včetně DPH

Ceny obědů jsou  stanoveny v souladu se zákonem o DPH.

Žáci platí obědy a svačiny zpětně, cizí strávníci a důchodci platí stravné předem.

Co víš o energetice? -- finále

14. 7. 2022

Před sedmou ráno jsme se sešli na náměstí. Hodinu a půl jsme jeli autobusem a potom asi 30 minut metrem. Mezitím pršelo. Když jsme dorazili, kluci a táta dostali zelená trička a jmenovky, tu si Dominik nasadil obráceně. Potom jsem je všechny vyfotila. A začala soutěž. O pauze zpíval zpěvák Michal Foret, o kterém jsem v životě neslyšela. Nakonec kluci obsadili páté místo v ČR.

Školská rada

20. 6. 2022 Mgr. Alena Malásková

Výsledky volby členů školské rady

Členkou školské rady zastupující zákonné zástupce nezletilých žáků školy byla zvolena p. Monika Kaucká. Zákonní zástupci se na ni mohou obracet na e-mailové adrese Kaucka@skolazebrak.cz.

Členkou školské rady za pedagogický sbor byla zvolena Mgr. Helena Štromajerová.

Blahopřejeme.

Úspěch žáků ZŠ Žebrák

17. 6. 2022 Mgr. Pavel Vladyka

Po 15 letech naši žáci opět postoupili do celostátního finále soutěže „Co víš o energetice?“. Svým výkonem překonali mnohé žáky ze středních škol i gymnázií. Obsadili krásné třetí místo s počtem 25 bodů z 28 možných, nejlepší měli pouze o 1 bod více.

Žáci se těší na celostátní finále, které se uskuteční 29. 6. v Praze v divadle Semafor. Ve finále se utká 5 nejlepších družstev, držme našemu týmu palce. Po soutěži žáci zamíří na exkurzi do laboratoří Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze.

Na fotografii zleva Adam Buonocore, Dominik Kunc, Ondřej Fürst - finalisté.

Poprvé na běžkách

12. 1. 2022 Vlaďka Lukešová

Dne 9.1. se skupinka sedmáků a osmáků vydala na běžky. Většina z nás byla na běžkách poprvé, já byla mezi nimi. Na začátek musím vysvětlit, jaký je rozdíl mezi běžkami a sjezdovkami. Hlavní rozdíl je určitě ve tvaru. Běžky jsou na špičkách víc zahnuté nahoru a jsou o dost užší a lehčí než lyže. Liší se i boty, na rozdíl od přezkáčů se podobají spíše teniskám. I vázání je jiné, hlavně díky povolené patě.

A moje první pocity? První krůčky byly jednodušší, než se zdály. Postupem času ale začalo přituhovat (minimálně u mě), po pátém pádu už mě začal bolet zadek, ale jízdu jsem i přesto užila. Krajina byla krásně zasněžená, lidé mi přišli nějak víc příjemní a běžky krásně svištěly.

Ke konci lyžařského výcviku nás ještě čekají závody, tak mi držte palce.

Nela H.  7.A

První dny na lyžích

10. 1. 2022 Vlaďka Lukešová

Ze začátku jsme byli všichni natěšení, ale zároveň trochu nervózní, přestože asi půlka z nás už na lyžích stála nebo jezdí pravidelně, ale ta druhá si lyžáky a ostatní „nádobíčko“ vyzkoušela maximálně v půjčovně a na sjezdovku jenom zalétla pohledem. Zároveň jsme se těšili na nové zkušenosti a na to, že poznáme nové lidi a nová místa.

Jakmile jsme zastavili před Pomezní boudou v Horní Malé Úpě v Krkonoších, vybalili jsme si a šli na skoro sedmikilometrovou procházku. Večeře nás čekala v nedaleké restauraci Trautenberk. Večer jsme si řekli pravidla – třeba jak se chovat na chatě a na sjezdovce. Pak jsme šli do herny, kde byly na zemi rozložené karty a měli jsme si z nich vybrat dvě. Jednu podle toho, jak jsme se momentálně cítili, a tu druhou podle toho, co očekáváme od výcviku a jaké jsou naše zkušenosti s lyžováním. Bylo zajímavé, když se na jednu kartu podívali dva lidi, tak na stejném obrázku našel každý jinou spojitost. To se nám líbilo.

Druhý den jsme konečně vyrazili na svah. Ze začátku to pro nás nováčky bylo docela divné-správně si odnést na rameni těžké lyže, hůlky v druhé ruce, a ještě chodit v přezkáčích. V první chvíli jsme mysleli, že máme na nohou beton místo lyžáků, ale bylo to trochu podobné bruslím. Na sjezdovce jsme se rozdělili do tří družstev – v prvním byli ti, co uměli lyžovat bez pomoci, ve druhém ti, kteří mají na lyžích základy, ale pomocnou ruku trochu potřebují, a ve třetím úplní začátečníci.

Třetí tým na začátku kopce zkoušel základy – jak se zvednout po pádu, jak se otočit, jak šlapat „stromečky“ nebo jak vyšlapat do kopce bokem. Některým to šlo, ale někteří padali nebo málem bourali do pařezu u lesa, který jsme měli za zády.

Odpoledne jsme si mohli vybrat, jestli půjdeme na sjezdovky, na běžky nebo na snowboard. Na běžky nás šlo nejvíc – hodně lidí si chtělo zkusit něco jiného než lyže. Za mě to byla úleva od těžkých lyží – běžky byly tak o polovinu lehčí a nehrozilo, že když spadnete, tak si nabijete tolik jako na lyžích. Úlevu bych taky připsala tomu, že jsme byli lehčí než na lyžích, snáz to klouzalo, někdy až moc, a nebyli jsme tak navlečeni. Celkově se nám na lyžích i běžkách líbí a posíláme pozdrav do školy i rodičům.

Terka a Verča z 8.B

Testování žáků na Covid-19

22. 11. 2021 Mgr. Alena Malásková

Dobrý den,

pro informovanost vkládám nové pokyny pro školy týkající se nařízeného testování žáků antigenními testy:

S účinností ode dne 6. prosince od 00:00 hod. se mění mimořádné opatření ze dne 27. října 2021, č.j. MZDR 14600/2021-20/MIN/KAN, ve znění mimořádného opatření ze dne 1. listopadu 2021, č.j. MZDR 14600/2021-21/MIN/KAN, mimořádného opatření ze dne 12. listopadu 2021, č.j. MZDR 14600/2021-22/MIN/KAN, a mimořádného opatření ze dne 18. listopadu 2021, č.j. MZDR 14600/2021-23/MIN/KAN, a to tak, že
1. v čl. III bod 1 zní:
„1. Preventivní testování se ve školách provede 6. prosince 2021 a pak následně každé pondělí. Pokud nebude prvním vyučovacím dnem v týdnu pondělí, provede se preventivní testování první vyučovací den v týdnu.“,

Alena Malásková

Přijímací řízení ke vzdělávání na střední škole

9. 11. 2021 Mgr. Alena Malásková

Dobrý den,

v příloze naleznete podrobné informace týkající se přijímacího řízení ke vzdělávání na středních školách a učilištích.

Alena Malásková

KROUŽEK logopedické prevence HBITÝ JAZÝČEK

20. 10. 2021 Mgr. Eva Palková

HBITÝ JAZÝČEK  2021- 22

Logopedická prevence

9. 9. 2021 Mgr. Eva Palková

Kroužek logopedické prevence- Hbitý jazýček

V letošním roce 2021-2022 předpokládáme, že zahájí svou činnost kroužek logopedické prevence pro 1.třídy.

Do školy přijede v pondělí 18.10. paní Mgr. Iva Matějková z SPC Beroun a provede depistáž u žáků, kteří mají logopedický deficit. Poradí rodičům a nastíní další péči.