6. A

Anglický jazyk 6

28. 6. 2020 Ing. Jana Nováčková

Hello kids!  Check your activities and have a nice holidays! (Zkontroluj si a měj hezké prázdniny)

Přírodopis 6.A /15 22.6 – 28.6

22. 6. 2020 Mgr. Lenka Černá

Milí žáci,

Naši internetovou výuku zakončíme videem.

L. Černá

Videa

1. Neuvěřitelný svět hmyzu Dokument by Tomáš Cahel

https://www.youtube.com/watch?v=h_ccHvaOXtI

2. Zrození vážky

https://www.youtube.com/watch?v=PQyhp2X_De4

Anglický jazyk 6

21. 6. 2020 Ing. Jana Nováčková

Hello! Your last week tasks are here! They are easy. :-) 

matematika 6. A poslední Dú

20. 6. 2020 Mgr. Radmila Janochová

Ahoj moji milí šesťáci,

 

a je tu rozloučení se šestou třídou. Moc jsme si jí neužili. Sejdeme se všichni v pátek 26. 6.

 

před školou v 9 hodin. Rozdám vám vysvědčení, tak nezapomeňte přijít.

 

 

A na závěr ještě výsledky posledního domácího úkolu:

 

PS str. 116 cv. 2

 

60 cm = 6 dm 2/3 z 6 dm = 4 dm

 

V kvádru = a . b . c

V kvádru = 6 . 6 . 4 (dm)

V kvádru = 144 dm3 (l)

 

V akváriu je 144 l vody.

 

PS str. 120 cv. 5

 

21 cm = 0,21 m

 

V kvádru = a . b . c

V kvádru = 3 . 9 . 0,21 (m)

V kvádru = 5, 67 m3

 

5, 67 m3 : 2 = 2,835 m3

Nebo můžeme hned vypočítat polovinu délky terasy: 9 m : 2 = 4,5 m

 

V kvádru = a . b . c

V kvádru = 3 . 4,5 . 0,21 (m)

V kvádru = 2,835 m3

 

Musíme odházet 2,835 m3 sněhu.

 

Pěkné vysvědčení a krásné prázdniny vám přeje Radmila Janochová.

 

                Těším se na vás v sedmé třídě.

 

 

Angliký jazyk 6 , dodatek

16. 6. 2020 Ing. Jana Nováčková

Bohužel některé fotografie řešení v pracovním sešitě se  chybou systému nezveřejnily, a tak se pokusím to napravit.   Vše si zkontroluj.  Děkuji .

Fyzika 6 (15 - 25. 6. 2020)

15. 6. 2020 Mgr. Pavel Vladyka

Magnetické pole cívky (str. 110)

Elektromagnet (str. 111 - 112)

Řešení úkolů z minula najdete na konci příspěvku. Toto je poslední příspěvěk z fyziky v tomto školním roce.

Dějepis v televizi

15. 6. 2020 Mgr. Jitka Chylíková

Zemětřesení ve starověkém Římě: Na Čt 2 v úterý 16.6. ve 12:50 se můžete podívat na dokument BBC Pompeje:tajemství zkamenělých těl o obrovské katastrofě, která se odehrála v r.79 n.l. právě v dnešní Itálii v Neapolském zálivu.

Český jazyk 13 poslední zadání a cvičení 6.A

15. 6. 2020 Mgr. Jitka Chylíková

Správné řešení cvičení: Jiřinin, Jiřinina, Jiřinino, Pavlův, Pavlova, Pavlovo, babiččini, babiččiny, babiččina, Markovi, Markovy, Markova, tetiččini, tetiččina, tetiččino

Poslední cvičení pošli mailem nebo dones do školy - učebnice s. 103 cv. 7a) prvních 5 vět - stačí spojení s číslovkami, např. asi v 16 hodin

Poslední zadání : mluvnice - Číslovky druhové a násobné s. 105 - 106 cv. 9 a), b),d), cv. 10 a)

literatura - A. Golgflam - Tatínek a drak lidožrout s. 182 - 184 a vyber si jakoukoliv ukázku ze zbytku čítanky od s. 185

sloh - ještě někdo neposlal dopis - stačí mailem

Ostatní dokončíme v září - užijte si prázdniny a odpočiňte si. Jsem moc ráda, že jste všichni tuhle zvláštní výuku zvládli. Hurá na prázdniny!

Dějepis 13 6.A,B poslední test a zadání

15. 6. 2020 Mgr. Jitka Chylíková

Správné řešení testu : 1. 753 př.n.l., 2. podle Romula ( viz pověst s. 102), 3. patriciové a plebejové, 4. setnina= sto vojáků, 5. 2 konzulové volení na 1 rok, 6. právo veta= zakazuji,mohl zakázat zákon, který nebyl dobrý pro plebeje - odpovědělo celkem 17 žáků z 6.A a 11 z 6.B. Díky, jste skvělí.

Poslední test pro šesťáky: utvoř správné dvojice a napiš do mailu číslo a písmeno, např. 5C

1.Hannibal         A. řecký autor bajek

2. Scipio            B. matematik

3. Remus           C. kartáginský vojevůdce

4. Pythagoras    D. římský velitel

5. Ezop              E. Romulův bratr

Kdo chcete, připište odpověď na anketní otázku, co bylo za celou online výuku a) nejlehčí b) nejtěžší.

Poslední zadání: Krize republiky - důsledky válek a pokusy o řešení krize s. 110 - 112, ostatní dokončíme, doufám, společně v září 2020. Těším se a jsem zvědavá, co si do té doby budete pamatovat.

Bezva prázdniny, načerpejte dostatek sil, budete je, budoucí sedmáci, potřebovat.

 

Přírodopis 6.A /14 15.6 – 21.6

15. 6. 2020 Mgr. Lenka Černá

Milí žáci,

Také v dalších kapitolách využiji k výuce videa z internetu.

L. Černá

Hmyz s proměnnou dokonalou

Brouci

  • Učebnice str. 108 – 111

Zeměpis (14. - 25. 6.)

14. 6. 2020 PaedDr. Ivana Šindlerová

Austrálie a Oceánie ve fotografii

Milí šešťáci,

toto je poslední zadání učiva ze zeměpisu v tomto školním roce.

Přeji vám příjemné prožití prázdnin

Ivana Šindlerová

vaření 6.A a 6.B smažený sýr v kabátku

13. 6. 2020 Mgr. Radmila Janochová

Ahoj kuchaři,

máte ještě chuť vařit? Pokud máte mlsné papulky a šikovné ručičky můžete se dát do práce. Dnes mám pro vás SMAŽENÝ SÝR V KABÁTKU. 

                          Přeji všem dobrou chuť.

                                                                                R. Janochová

matematika 6. A sl. úlohy objem

13. 6. 2020 Mgr. Radmila Janochová

Úkoly z matematiky na týden od 15. 6. do 19. 6. 2020

 

Ahoj moji milí šesťáci,

 

tak je tady poslední domácí úkol. To je radosti?! Doufám, že i poslední slovní úlohy pěkně a včas vypracujete. To znamená do pátku 19. 6. A pak už hurá pro zasloužené vysvědčení.

 

Sledujte i nadále stránky třídy. Až budu mít informace, napíši vám, kdy a kde se vysvědčení bude rozdávat. Učebnice se budou vybírat až v září. Skříňky v šatnách se musí vyklidit.

 

                                                                       Hezký týden všem přeje R. Janochová

Řešení minulého domácího úkolu:

32,4 hl = 3 240 l               9,62 l = 96,2 dl                  896 ml = 0,896 l

S krychle = 6 .  a .    a

                = 6 . 0,6 . 0,6 ( m )

                = 6 . 0, 36

                = 2,16 m2

V krychle = a .     a .     a

                 = 0,6 . 0,6 . 0,6 ( m )

                 =  0, 216 m3

 

Tak hurá na poslední domácí úkol.

Opakování:

Pracovní sešit str. 118 – 124

Domácí úkol:         PS str. 116 cv. 2              PS str. 120. cv. 5

Český jazyk 12 zadání a cvičení 6.A

8. 6. 2020 Mgr. Jitka Chylíková

Sloh:  kdo ještě neposlal, napište dopis podle minulého zadání

Cvičení: pro ty, kteří ho nepsali ve škole - pošlete opět mailem- utvoř příd. jména přivlastňovací od těchto podst. jmen- např. Jirka  -   Jirkův sešit , Jirkova tužka ,  Jirkovo tričko

Jiřina-  _______________spolužák,  ______________spolužačka,______________kolo

Pavel- ________________míč,   _________________hokejka,________________kružítko

babička- ______________sousedé,_________________sousedky,_______________vnoučata

Marek- _______________soupeři, _________________tepláky, ________________tílka

tetička  _______________přátelé,__________________zahrada,________________přání

Zadání: mluvnice- Číslovky - určité a neurčité s. 101, číslovky základní a řadové s. 101-104, cv. 5, 7

literatura- R. Goscinny - Kouřím (ne vy, hlavní hrdinové!) s. 159 - 162, nonsensová poezie - s. 173 - 176

Dotazy ve škole nebo mailem.

Fyzika 6 (8 - 12. 6. 2020)

8. 6. 2020 Mgr. Pavel Vladyka

Magnetické vlastnosti elektrického proudu (str. 108 - 109)

Řešení úkolů z minula najdete na konci příspěvku.

Dějepis 12 6.A,B test a zadání

8. 6. 2020 Mgr. Jitka Chylíková

Správně doplněná slova do textu: Itálie, terasovitých, klenby, Apeninský, Řeky ( nikoliv v Řecku, šlo o kolonie na Apeninském poloostrově), Kartágem, Římané - celkem 7 bodů - odpovědělo celkem po 14 žácích z 6.A i 6.B. Díky.

Test 11: 1. Kdy bylo podle pověsti založeno město Řím?

               2. Podle koho se jmenuje?

               3.Na jaké dvě skupiny se dělili svobodní obyvatelé?

               4.Kolik vojáků bylo v setnině?

                5.Kdo stál v čele římské republiky od r. 510 př.n.l.?

                6. Jaké právo měl tribun lidu a co to znamenalo?

 Odpovězte opět mailem , kdo by měl nějaký dotaz, může se zeptat i během konzultací ve škole             v pondělí a ve středu.

Zadání 12: Punské války a ovládnutí Makedonie a Řecka s.106 - 109 -doporučuji Edisco výpisky- můžete si tam zkusit i kvízy, dále třeba prezentace - např. https://dum.rvp.cz/materialy/punske-valky.html - uvidíte i jaká zvířata do těchto válek zasáhla. Samozřejmě i Kompas času si můžete pustit.

Přírodopis 6.A /13 8.6 – 14.6

7. 6. 2020 Mgr. Lenka Černá

Hmyz s proměnnou dokonalou

 

Motýli

  • Učebnice str. 94 – 101
  • zápis do sešitu

Zeměpis (8.6.-12.6.)

7. 6. 2020 PaedDr. Ivana Šindlerová

Zadání učiva.

Téma: Austrálie

V následujícím týdnu pokračujeme v tématu Austrálie, nejdůležitější učivo jsem vám sepsala. Opište si ho do ŠS a naučte.

Ivana Šindlerová

matematika 6. A - kvádr, krychle

6. 6. 2020 Mgr. Radmila Janochová

Učivo na týden od 8. 6. do 12. 6. 2020

 

Ahoj všichni ze 6. A

 

Blíží se konec školního roku a s ním i poslední výkladová látka.

 

Nejprve řešení domácího úkolu:

 

sl. úloha PS str.65. cv. 4.

 

n(5, 10) = ? řešení u takto jednoduchého příkladu určitě mají všichni n(5, 10) = 5 . 2 = 10

Znamená to,že se setkají každých 10 minut. Každá hodina má 60 minut. 60 : 10 = 6. To je každou hodinu se potkají 6 krát.

Hodin je celkem 18 – 10 = 8

Proto je nutné vypočítat 8 . 6 = 48

Do výsledku se započítává i 18.hodina…….48 + 1 = 49

Odpověď:

Autobusy se setkají 49 krát.

 

sl. úloha PS str. 66. cv. 8.

 

D(220, 308) = ?

 

220 = 2 . 2 . 5 . 11

308 = 2 . 2 . 7 . 11

D(220, 308) = 2 . 2 . 11 = 44

 

Příčky budou dlouhé 44 cm.

 

Kolik jich bude?

220 : 44 = 5

308 : 44 = 7

5 + 7 = 12

 

Řemeslník nařeže 12 stejně dlouhých příček.

 

 

Dále budeme potřebovat učebnici č. 3 od str. 64

 

Domácí úkol najdete zde, na konci výkladu. Celé řešení pošlete do 12. 6. 2020 na adresu: janochova@skolazebrak.cz

 

 

Konzultace 6. A.

3. 6. 2020 Mgr. Radmila Janochová

Zdravím všechny svoje milé konzultanty z 6. A.

 

Setkáme se se všemi přihlášenými v pondělí 8. června v 7. 55 hod v naší třídě. Před vstupem do školy každý žák musí odevzdat formulář s čestným prohlášením o bezinfekčnosti. Jinak nebude do školy vpuštěn. Tento dokument je na stránkách školy ke stažení.

Každý žák musí mít alespoň jednu ochrannou roušku na obličej. Žák si před vstupem do školy vydesinfikuje ruce. Desinfekce je ve škole u vstupu. Doporučuji všem, aby měli i svojí vlastní.

Jídlo a pití si nosí každý žák vlastní a „nepůjčují„ si ho.

Výuka pro nás bude vždy v pondělí a ve středu – první dvě vyučovací hodiny (přibližně do 10 h) s vyučujícími daného předmětu (pouze v hlavních předmětech).

 

Rozvrh:

 

pondělí 8.6.

 

1. h. Matematika + třídnická hodina

2. h. Český jazyk

 

středa 10. 6.

 

1. h. Anglický jazyk

2. h. Český jazyk

 

pondělí 15. 6.

 

1. h. Matematika

2. h. Český jazyk

 

středa 17. 6.

 

1. h. Anglický jazyk

2. h. Matematika

 

Další bude upřesněno. Změny jsou možné. S sebou si vezměte učebnice a sešity na dané předměty. Připravte si jakékoliv dotazy týkající se školní docházky. Další informace jsou na stránkách školy.

Moc se na vás všechny těší R. Janochová